Mobilitati

5-9 noiembrie 2018 Trikala Grecia

 Rediscovering Our Local and Regional Heritage.

Coordonatorii de proiect au petrecut o saptamana stabilind tipurile de activitati care urmeaza a fi desfasurate în timpul primului an de proiect. 

Profesorii au lucrat diverse sarcini care pot fi folosite la orice ora de curs si cu diverse categorii de varsta pentru a face participanții mai constienti despre importanța contactului cu mediul inconjurator, cu cultura poporului lor si nu numai si cu traditiile care ne definesc ca popoare. 

De asemenea, s-au atribuit responsabilitatile din cadrul proiectului iar Romania are sarcina de a implementa varianta eTwinning a proiectului, impreuna cu Spania.

Produs final în Grecia: dictionar multinațional online – fiecare tara a propus o lista de cuvinte legate de mostenirea culturala care vor fi incluse în dictionar, traduse în toate limbile tarilor participante. Mobilitatea este prezentată și pe eTwinning iar elevii pot lucra o sarcina aditionala: sa ofere contexte/explicatii/sinonime si/sau antonime pentru cuvintele alese în dicționarul online.

Pe parcursul mobilitatii, s-a lucrat la diverse logo-uri pentru proiect si a fost aleasa varianta finala.

SpaniaFacing Nature Deficit Disorder

La mobilitate au participat elevii Ghiță Diana, Neghină Laurențiu, Ologu Șutei Sebastian, Bărbucianu Marga, Lupu Bianca și Coman Ivona și doamnele profesor Militaru Nicoleta și Stancu Mariana.

Pe parcursul celor cinci zile de mobilitate, elevii au participat la ateliere de formare, au invatat sa lucreze videoclipuri pe tiparul Draw My Life, in care au redat diferențele dintre generatii cu privire la modul de petrecere al timpului liber si modul în care generatiile au folosit si folosesc spatiile verzi din comunitatea lor. 

Scopul mobilitatii a fost acela de a-i face pe tinerii participanti sa constientizeze importanța conectării la natura, importanta comunicarii cu familia lor și eficiența lucrului în echipe multinaționale.

Elevii au realizat prezentari ale scolilor și ale tarilor lor pe care le-au susținut in fata celorlalti participanti. Un alt aspect important a fost susținerea unui plan de afaceri în care participanții au facut sugestii de îmbunătățire a unei zone turistice.

Activitatea de geocaching i-a adus pe elevi în echipe internaționale în care au trebuit să rezolve diverse provocări legate de mediul înconjurător precum și de viața socială. 

dav

Italia, The Art of Eating

La mobilitate au participat elevii Tocileanu Denisa, Avrămiță Mara, Bănică Bogdan, Pătru Ștefan, Ivan Liana și David Cristiana și doamnele profesor Militaru Nicoleta si Grecu Magdalena.

Cele cinci zile de mobilitate au inclus ateliere de lucru despre obiceiurile alimentare din tarile participante, analizând retete si invatand unii de la altii despre modul în care putem să mancăm mai sanatos.

Toate informatiile obținute pe parcursul prezentarilor facute de echipele naționale si în urma atelierelor de lucru multinationale au fost folosite pentru a obtine cartea online a proiectului despre traditiile si obiceiurile tarilor participante cu scopul de a-i face pe participanții directi si indirecti sa conștientizeze importanța unui stil de viață sănătos și responsabil. 

Echipele internationale au lucrat si la posterul activității pe care il pot folosi în tarile lor pentru a prezenta mai bine ideea acestei mobilitati precum si la brosura informativă care poate fi considerata un exemplu de buna colaborare în cadrul unei echipe internaționale.

https://www.jurnaluldi.ro/2019/05/erasmus-sos-sustain-our-souls-despre.html