Mobilitati

5-9 noiembrie 2018 Trikala Grecia

 Rediscovering Our Local and Regional Heritage.

Coordonatorii de proiect au petrecut o saptamana stabilind tipurile de activitati care urmeaza a fi desfasurate în timpul primului an de proiect. 

Profesorii au lucrat diverse sarcini care pot fi folosite la orice ora de curs si cu diverse categorii de varsta pentru a face participanții mai constienti despre importanța contactului cu mediul inconjurator, cu cultura poporului lor si nu numai si cu traditiile care ne definesc ca popoare. 

De asemenea, s-au atribuit responsabilitatile din cadrul proiectului iar Romania are sarcina de a implementa varianta eTwinning a proiectului, impreuna cu Spania.

Produs final în Grecia: dictionar multinațional online – fiecare tara a propus o lista de cuvinte legate de mostenirea culturala care vor fi incluse în dictionar, traduse în toate limbile tarilor participante. Mobilitatea este prezentată și pe eTwinning iar elevii pot lucra o sarcina aditionala: sa ofere contexte/explicatii/sinonime si/sau antonime pentru cuvintele alese în dicționarul online.

Pe parcursul mobilitatii, s-a lucrat la diverse logo-uri pentru proiect si a fost aleasa varianta finala.

SpaniaFacing Nature Deficit Disorder

La mobilitate au participat elevii Ghiță Diana, Neghină Laurențiu, Ologu Șutei Sebastian, Bărbucianu Marga, Lupu Bianca și Coman Ivona și doamnele profesor Militaru Nicoleta și Stancu Mariana.

Pe parcursul celor cinci zile de mobilitate, elevii au participat la ateliere de formare, au invatat sa lucreze videoclipuri pe tiparul Draw My Life, in care au redat diferențele dintre generatii cu privire la modul de petrecere al timpului liber si modul în care generatiile au folosit si folosesc spatiile verzi din comunitatea lor. 

Scopul mobilitatii a fost acela de a-i face pe tinerii participanti sa constientizeze importanța conectării la natura, importanta comunicarii cu familia lor și eficiența lucrului în echipe multinaționale.

Elevii au realizat prezentari ale scolilor și ale tarilor lor pe care le-au susținut in fata celorlalti participanti. Un alt aspect important a fost susținerea unui plan de afaceri în care participanții au facut sugestii de îmbunătățire a unei zone turistice.

Activitatea de geocaching i-a adus pe elevi în echipe internaționale în care au trebuit să rezolve diverse provocări legate de mediul înconjurător precum și de viața socială. 

dav

Italia, The Art of Eating

La mobilitate au participat elevii Tocileanu Denisa, Avrămiță Mara, Bănică Bogdan, Pătru Ștefan, Ivan Liana și David Cristiana și doamnele profesor Militaru Nicoleta si Grecu Magdalena.

Cele cinci zile de mobilitate au inclus ateliere de lucru despre obiceiurile alimentare din tarile participante, analizând retete si invatand unii de la altii despre modul în care putem să mancăm mai sanatos.

Toate informatiile obținute pe parcursul prezentarilor facute de echipele naționale si în urma atelierelor de lucru multinationale au fost folosite pentru a obtine cartea online a proiectului despre traditiile si obiceiurile tarilor participante cu scopul de a-i face pe participanții directi si indirecti sa conștientizeze importanța unui stil de viață sănătos și responsabil. 

Echipele internationale au lucrat si la posterul activității pe care il pot folosi în tarile lor pentru a prezenta mai bine ideea acestei mobilitati precum si la brosura informativă care poate fi considerata un exemplu de buna colaborare în cadrul unei echipe internaționale.

https://www.jurnaluldi.ro/2019/05/erasmus-sos-sustain-our-souls-despre.html

Polonia- Going back to our roots


Istoria si cultura sunt doua elemente care contribuie la pastrarea identitatii nationale si la conectarea generatiilor. Proiectul SOS este si despre cum reusim sa conectam oameni, sa conectam suflete si cum unim oameni de peste hotare.

Elevii au avut din nou ocazia de a lucra în echipe multinaționale pentru a ilustra teme de cultură, istorie și civilizație . Astfel, pornind de la prezentările pe care fiecare delegație le-a făcut înainte de mobilitate ( prezentări despre locuri istorice și naturale și despre invenții din țara respectivă), echipele multinaționale au creat un joc Kahoot care poate fi folosit de orice profesor de limba engleză, și nu numai, pentru a desfășura activități la clasă sau pentru diverse ateliere de lucru. Vizitele de documentare de la Auschwitz, Muzeul de Etnografie, Cartierul Evreiesc și centrul orașului Cracovia au avut rolul de a explica mai bine elemente de cultură și istorie într-un mod interactiv și foarte util pentru cultura generală a tuturor participanților.

Vizitele de documentare au fost foarte utile pentru elevi pentru a înțelege importanța trecutului pentru prezentul și viitorul unui popor. Ei au lucrat în echipe multinaționale pentru a găsi răspunsurile la întrebările adresate de ghizii și de coordonatorii proiectului în Polonia. Din nou, tehnologia s-a dovedit a fi foarte utilă pentru rezolvarea sarcinii de lucru pentru că elevii trebuiau să găsească diverse răspunsuri despre zonele pe care urmau să le viziteze în următoarele zile.  La final, din nou în echipe, ei au realizat postere prin care au ilustrat ideea de apartenență la același fond cultural și educațional, au sintetizat aspecte din timpul mobilității și au discutat despre importanța proiectelor europene pentru dezvoltarea personală și profesională a participanților.  ”Experiența Erasmus+ a fost cea mai frumoasă experiență pe care am avut-o până în prezent. De la vizitele de documentare la momentele de lucru în echipă, Cracovia a fost locul potrivit pentru a găzdui această mobilitate despre moștenire culturală. Tot ce am lucrat și am trăit în această săptămână a fost frumos cuprins în posterele finale care au reconstruit experiența Erasmus+ din perspectiva noastră. Cred că proiectele Erasmus+ sunt cheia unor elevi de succes care își doresc să trăiască experiențe din care să învețe și prin care să evolueze.” (Vărzaru Teodor)

”Experiența Erasmus+ a fost, cel puțin pentru mine, o experiență fantastică care a inclus vizite cu adevărat importante pentru noi dar și munca în echipă care ne-a ajutat să ne cunoaștem mai bine unii pe alții. Au fost vizite cu un puternic impact emoțional care au făcut această mobilitate o experiență unică de învățare.” (Alexandru Constantin)

” Mobilitatea din Polonia a fost o alegere foarte bună pentru mine pentru că am lucrat în echipe cu elevi din alte țări, am ascultat puncte de vedere diferite legate de viață, respect și responsabilitate. Pot spune că la finalul acesteia, am simțit că am câștigat foarte mult. Am vizitat locuri minunate și am învățat foarte multe despre importanța istoriei și despre importanța păstrării valorilor unui popor.” (Sânziana Hogaș)

” Ce mi s-a părut cu adevărat provocator ca sarcină de lucru a fost să lucrăm în echipe pentru jocul Kahoot. Am urmărit prezentările făcute de toate delegațiile și am notat cele mai importante informații pe care apoi le-am folosit să formulăm întrebările și răspunsurile necesare. Vizitele de documentare ne-au ajutat să înțelegem mai bine lucruri despre care aflasem doar la orele de istorie.” (Andradda Vlad)

ROMANIA- ARTS AND DESIGN IN NATURE

În perioada 3-5 martie 2021, liceul găzduiește virtual întâlnirile de proiect iar echipa din România își dorește să ofere partenerilor experiențe autentice de învățare online, de conectare la distanță și de învățare prin colaborare prin intermediul instrumentelor colaborative.  Astfel, elevii au pregătit jocuri culturale folosind Wordwall, proiect colaborativ folosind Padlet și sistem de alegere a formelor de artă preferate folosind Mentimeter.


Art and desgin in nature este denumirea activității virtuale care își propune să plaseze elevii și profesorii în contexte de învățare noi, de implementare a strategiei de învățare reciproce și de descoperire a unor noi metode de lucru. Proiectul Erasmus +SOS Sustain our Souls oferă posibilitatea elevilor participanți de a învăța din situații diverse, de   a-și îmbunătăți abilitatea de a munci în echipă, de a exersa limba străină, de a asculta puncte de vedere diverse, de a exprima puncte de vedere personale despre temele supuse dezbaterilor și de a rezolva probleme. Este un proces de învățare care permite reflecția asupra învățării, evaluarea efortului depus pe parcursul activităților – elevii oferă și primesc feedback pentru a putea să devină mai buni în ceea ce fac și pentru a primi confirmarea unor alegeri bine făcute.  Astfel, ei valorizează o experiență frumoasă în care sunt ambasadori ai școlilor lor, ai orașelor și țărilor, evoluând atât din punct de vedere personal cât și profesional.

Primul atelier, Jocuri și sănătate, a presupus utilizarea unor obiecte sportive pentru a crea trasee sportive : obstacole, jaloane, mingi de volei, mingi de baschet, saci pentru mingi, coardă de sărit, cercuri de gimnastică și scară de agilitate. Echipa din România urmează să filmeze aceste trasee și să le includă într-un material educativ despre importanța jocului și a sportului în viața copiilor, despre stil de viață sănătos și responsabil.  Al doilea atelier, Arta în natură și-a propus să îi aducă pe elevi mai aproape de poezie și de mesajele sensibile care pot fi transmise prin intermediul unor versuri simple. A fost folosită structura poemului Diamante care a apărut în literatură acum mai bine de 40 de ani și care contribuie foarte mult la dezvoltarea limbajului elevilor atât în limba maternă cât și în limbi străine. Elevii pasionați de pictură și desen au fost invitați să realizeze lucrări care vor fi folosite cu scopul de a ilustra materialul final al activității, colecția de poezii și texte despre natură.

 ”Sunt recunoscătoare ca am avut ocazia să fac parte din echipa Liceului de Arte ”Ionel Perlea”, Slobozia în această experiență unică și am rămas profund impresionată de profesionalismul și implicarea tuturor participanților , profesori și elevi. Looking forward to the next events!” (Anastasia)

”M-am înscris în proiectul Erasmus+ din dorința de a acumula noi experiențe, aflându-mă la primul astfel de proiect. Deși situația epidemiologică a alterat planurile inițiale, ideea coordonatorilor de a desfășura mobilitățile online s-a dovedit la fel de eficientă și plăcută pentru cei implicați. În calitate de membru al echipei organizatoare am avut un rol în activitățile desfășurate și consider ca în cele trei zile scopul proiectului, acela de a-i învăța pe elevi sa lucreze în echipă, să învețe în diverse situații, de a-i ajuta să își îmbunătățească abilitatea de a vorbi într-o limba străină și de a le îmbogăți cultura generală a fost atins în mare măsură. Activitățile la care am luat parte au fost deopotrivă relaxante și informative, de la jocurile Wordwall și proiectele Padlet la prezentările culturale și sondajele în Mentimeter.”
(Oana)

”Pentru mine cea  mai interesantă experiență a fost cea a lucrului în echipe multinaționale, ce mi-a dat ocazia de a interacționa cu elevi din Germania, Spania, Italia, Polonia și Grecia și de a depăși barierele lingvistice și culturale în ciuda provocărilor apărute. Apreciez efortul depus se profesorii coordonatori din Liceul de Arte „Ionel Perlea” pentru a continua acest proiect, efort fără de care experiența mea nu ar fi fost posibilă” (Ivona)

GERMANIA – SUPPORTED SOULS

Călătoria Erasmus, SOS-Sustain Our Souls care a început în 2018, se termină anul acesta având ultima oprire în Felsberg, Germania. Astfel pe parcursul a trei zile, în perioada 19-21 mai 2021, elevii și profesorii parteneri din Drei-Burgen-Schule, Felsberg, Germania;  1 Epal Trikalon, Trikala, Grecia; IES Terra de Xallas, Santa Comba, Spania, Instituto d’Istruzione Secondaria Superiore ”Augusto Righi”, Taranto, Italia; 42 Liceum Ogolnoksztalcace im. A. Mickiewicza w Krakowie, Cracovia, Polonia și Liceul de Arte ”Ionel Perlea”, Slobozia, România prezintă cele mai bune materiale realizate în urma acestei colaborări internaționale. Suntem la final de proiect și realizăm ce impact extraordinar a avut asupra noastră chiar dacă ultimele două mobilități nu au mai avut loc fizic ci au fost mutate în mediul virtual.

Elevii au participat la o activitate comună chiar înainte de întâlnirea virtuală, fiecare echipă fiind provocată să colecteze numărul de kilometri cate leagă orașul lor de orașul gazdă. A fost o activitate amuzantă  dar care ne-a adus împreună. Echipa din România a făcut poze pentru a documenta activitatea care a vizat întoarcerea la natură, la mișcare și la stil de viață sănătos iar acestea au fost folosite pentru a crea postere săptămânale.

”Pentru mine, experiența Erasmus+ “Sustain Our Souls” a reprezentat o oportunitate ideală de a îmi dezvolta abilitățile de a vorbi în public și totodată am reușit să îmi cultiv talentul de a picta în diverse programe digitale pentru a contura temele principale ale mobilităților. Mi-a făcut mare plăcere să particip la activitățile on-line în ciuda faptului că proiectul nu s-a putut desfășura fizic. Jocurile și interacțiunea dintre elevi consider că a fost unică și mă bucur că am reușit să ne vedem chiar și prin ecranele de sticlă, la mii de kilometrii distanță. Recomand elevilor participarea într-un astfel de proiect deoarece este oferită oportunitatea de a cunoaște alte culturi, alți oameni și mentalități diverse.”(Ilinca)

Echipa noastră a prezentat materialele finale realizate în timpul celor două ateliere internaționale din România, Arts in Nature și Games and Health, posterele realizate pentru fiecare mobilitate, broșurile și materialele informative, pagina de Facebook, pagina de Instagram, canalul de YouTube și blogul pentru proiecte. De asemenea, am invitat participanții să completeze două Mentimeter despre activitățile de timp liber și locuri preferate de vizitat și i-am provocat la două jocuri culturale folosind WordWall- Ziua Europei. 

”Cred că proiectele Erasmus+ ne învață să fim mai independenți și mai atenți la experiențele pe care le putem avea la școală. Prin aceste proiecte învățăm să lucrăm nu numai la nivel național dar și la nivel european. Acest proiect se termină anul acesta dar experiența noastră este de abia la început și suntem convinși că o vom folosi la maxim în următoarele proiecte.” Andreea

 ”Societatea de astăzi are tendința de a „rinoceriza elevii,  de a-i transforma in grupuri fără personalitate, striviți de forța uniformizării. Tocmai aici, in aceasta latura care afectează dezvoltarea lor personala intervine experiența Erasmus. Ea este cea care le oferă tinerilor gura de aer proaspăt a educației autentice. Din proiectele Erasmus adolescenții învață în primul rând să cunoască lumea și, implicit, sa se autocunoască. Inter cunoașterea devine autocunoaștere. Sau cum afirma un filozof- teolog roman „prin alții, spre sine”. In al doilea rând, experiența Erasmus tine de latura culturii organizaționale. Se pun in evidenta valori ale comunității școlare si nu numai, definitorii pentru conturarea sentimentului apartenentei la o comunitate veritabila, cu tradiții puternice, cu trecut exemplar, cu prezent modern, si, implicit, cu viitor.” Magdalena Grecu, profesor

Proiectul Erasmus+ ilustrează o experiență inedită ce deschide numeroase orizonturi de cunoaștere prin intermediul activităților online la care am luat parte. În opinia mea, acesta a reușit să îmbine armonic descoperirea detaliatî a țărilor partenere cu jocurile interactive în care elevii, alături de profesori, s-au intrecut în a demonstra câștigurile culturale, mintale. Consider că cea mai interesantă parte a fost reliefată de jocurile ce au urmat strategic prezentările și care au verificat noile cunoștințe dobândite despre diferite teme ca legende, artă culinară specifică, dar și recapitulările activităților desfășurate în cadrul mobilităților desfășurate”   Bianca

”Astfel de ocazii de învățare nu trebuie să fie ratate nici de profesorii care sunt dornici să oprească puțin firul cursului activității lor de zi cu zi și care, ieșind din aceste granițe, descoperă lucruri noi despre ei atât profesional cât și personal. Proiectele Erasmus reprezintă un proces de învățare care permite reflecția asupra învățării, evaluarea efortului depus pe parcursul activităților – elevii oferă și primesc feedback pentru a putea să devină mai buni în ceea ce fac și pentru a primi confirmarea unor alegeri bine făcute. ” Nicoleta Militaru, coordonator Erasmus+