Activitati educative extracurriculare

Concursul național de eseuri pe teme de consiliere și orientare în viață și în carieră pentru elevi, „Next Generation”

În perioada 15- 19 iulie 2016, la Baia Mare, s-a desfășurat cea de-a 14-a ediție a Concursului național de eseuri pe teme de consiliere și orientare în viață și în carieră pentru elevi, „Next Generation”. Ialomița a fost reprezentată de elevele Andreea Floreanu și Roxana Bodeanu de la Liceul de Arte „Ionel Perlea” Slobozia. Prin obținerea unui premiu III și a unei mențiuni am demonstrat că nu doar pregătirea științifică este importantă pentru elevii și profesorii acestui liceu, ci și activitățile extracurriculare.

Proiectul GEAR – Mecanism împotriva VPI

În anul școlar 2015 – 2016, Liceul de Arte „Ionel Perlea” a fost una dintre cele 10 unități școlare selectate pentru a implementa proiectul GEAR – Mecanism împotriva VPI (Conștientizare privind egalitatea de gen pentru prevenirea violenței de gen între parteneri intimi), o acțiune coordonată de prevenire primară și secundară a violenței între parteneri intimi în relațiile adolescenților. Activitatea s-a desfășurat în cadrul Proiectului Daphne III al Uniunii Europene cu sprijinul Asociației pentru Libertate și Egalitate de Gen (A.L.E.G.) Sibiu.

Au participat 32 de elevi din clasele a X-a B, C, D, E, care pe parcursul întâlnirilor desfășurate în afara orelor de curs, au dobândit informații utile cu privire la rolurile de gen, relațiile cu sexul opus, relații sănătoase versus nesănătoase și violență de gen. Toate acestea prin activități interactive – munca în echipă, jocul de rol, discuțiile de grup, brainstorming etc. La finalul atelierului au realizat un film, pe care îl puteți urmări https://www.youtube.com/watch?v=5lRbVngUu5E participant la competiția „Dezvățăm violența”.

În 14 octombrie 2016, doi dintre participanți, Andra Drăgan și Bogdan Codarcea, însoțiți de prof. Mariana Stancu, formator în cadrul proiectului, au participat la conferința de închidere a proiectului, desfășurată la Sibiu. În cadrul acesteia au fost prezentate rezultatele seminariilor cu cadrele didactice și atelierelor cu elevii. Tot aici a fost prezentat proiectul „Educația fără discriminare e și treaba mea” http://www.educatiefaradiscriminare.ro/

În urma participării la Atelierul pentru combaterea violenței între partenerii intimi,

mi-am dezvoltat capacitatea de a lucra în echipă, de a dezbate o astfel de problemă și de a afla părerea celorlalți. (Iulia)

Participând la cursurile de Egalitate între partenerii intimi, în cadrul comunității ALEG, am realizat că nu cunoșteam termenul de „violență în cuplu” decât într-un mod superficial. Astfel încât, am înțeles ce înseamnă o relație sănătoasă, în care iubirea și înțelegerea trebuie să fie principala dorință a ambilor parteneri. Având în vedere că trăim în secolul tehnologizării, al relațiilor oficializate pe conturile de socializare prin poze sau check-in-uri, cyberstalking-ul este principalul mod în care sunt încălcate prioritățile și spațiul într-o relație. Violența între partenerii intimi nu constă doar în asta, ci și în gelozie, comportament suicidal sau hărțuire (fizică, iar, de multe ori, virtuală). E de menționat că metode des întâlnite în rândul tinerilor din zilele de astăzi sunt și violența fizică, amenințarea și consumul de alcool sau droguri (atunci când unul dintre parteneri este îndrumat/obligat să facă asta). Conform unui studiu realizat în anul 2015, majoritatea persoanelor care trec prin astfel de situații sunt fete/femei. Aceste inegalități sunt antrenate de lipsa educației de orice tip, permisivitatea societății și provenirea din anumite grupuri sociale, în cele mai dese cazuri. În ceea ce privește toate enunțate anterior, persoanele supuse la acte de acest tip pot fi afectate fizic, psihic, economic, profesional și/sau social. Spre exemplu, o femeie care a fost abuzată prin violență fizică și verbală se poate integra mai greu în societate, ba chiar îi va fi teamă să se exprime. Așadar, o relație se bazează doar pe înțelegere, iubire, ajutor și respect, indiferent de sex sau etnie.

(Andreea)

În urma participării la atelierul pentru combatere violenței dintre partenerii intimi,am învățat sa privesc unele situații si din perspectiva partenerului,consolidând astfel relația. (Mihai)

Participarea la atelierul pentru combaterea violenței m- a făcut să diferențiez mai clar o relație sănătoasă de una nesănătoasă. (Miruna)

În urma atelierului mi-am dat seama că în relația mea, eu eram agresorul, dar eram și victimă. O pot numi legitimă apărare? Nu….. pentru că violenta mea consta în control , iar cea a prietenului meu în gelozie. Da! Gelozia este agresiune. Am stat de vorbă serios cu prietenul meu și treptat ne-am revizuit comportamentele. Nu în totalitate, dar schimbări vizibile. (Andra)